Vonaton utaztam. Unalmam elűzéseként a jóóólmegszokott 3éves, eldzsí telómról elkezdtem Alvin és a mókusokat hallgatni. Ekkor megláttam egy lány hátán egy Eastpak táskát. Nem nézett ki semmivel se extrábbnak egy átlagos táskánál, volt rajta 1, esetleg 2 külön fakk, ami miatt mégis meg lehetett különböztetni egy 'átlagos' táskától az a közismert Eastpak márkalogo rávarrva az elejére. És ekkor valami beugrott: ezelőtt nemrég láttam egy üzletben Eastpak övtáskát. 5000. ?? Utána néztem a hátizsáknak. Akciós árban 'csak' 11000. Persze hogy miért veszik meg az emberek az nem szűkíthető le 1 bizonyos tényezőre. A tömeg egy részére motiválóan hat a márka logo alatt feltüntetett USA felirat. Amerika mánia, semmi extra nincs benne, mindenki lájkolja az amcsikat, kivéve persze bizonyos embereket. Aztán van aki azért veszi meg, mert mindenki másnak az van, és nem akar a sorból kilógni. Birka effektus. Van aki azért veszi meg mert jó drága, és szeret azzal kérkedni, hogy neki jó drága holmija van, lényegtelen hogy neki tetszik-e. Van aki mániákusan gyűjti az adott márkát, nem azt nézi, hogy az most rózsaszín, vagy halálfej mintás, vagy akármilyenes, csak a márka egyezzen. És hát van az a réteg, aki szimplán azért veszi meg, mert neki nagyon tetszik az adott táska/akármi. Az utobbi embertípus az, amelyik vegyesen hord trendi, menő ruhákat, márkásakat, és névtelen kínai cuccokat egyaránt. Persze nem lehet egy emberre kötelezően ráaggatni egy fajta viselkedést, és hozzáállást, van aki időnként 'márkabuzi' és időnként meg pont leszarja ezt a részét, csak az a fontos hogy neki tetszen.
Szóval Eastpak táskás lány, alvin zene, és ezek kapcsán jutott eszembe egyik kedvenc albumom az Emberek és állatok. Hát innen eredeztethető a blogom neve.
Fontos: senki ne érezze magát megsértve, ha az itt leírtakban bármilyen módon magára ismert. Ez a későbbi posztoknál is fontos lesz. :) A blogom célja nem a kritizálás, hanem a józan gondolkodás terjesztése. Ez csak tán nem bűn.. :D
Písz